Processen: Från idé till färdigt event
Rätt första intryck
Inbjudan är ofta det första som ska tryckas. Den sätter tonen för hela eventet och för den tänkta besökarens intryck.
Vi hjälper dig med allt från enklare varianter i stora volymer till exklusivare specialtryck av alla de slag som folieringar i bladguld, laminat, tryck på specialpapper med metallic-blänk eller varför inte en inbjudan på en tjockare skiva för extra impact? En gång gjorde vi en inbjudan som såg ut som en pistkarta – den var cool!
Kom ihåg: Kanske behövs ett separat program bifogat till inbjudan? Vad ska det vara för kuvert? Och när ska påminnaren gå ut? Den är nästan lika viktig som själva inbjudan!
Koppla in oss redan från start så håller vi dig bakom ryggen genom hela eventet och fixar alla trycksaker som gör skillnad.
Skicka budskapet vidare
Allt går att trycka på – nästan. Och när det gäller events finns det ofta goda anledningar att göra just det. Ditt budskap på sånt som besökaren tar med sig sprider kommunikationen vidare. Enhetlighet bidrar också till ett genomtänkt och omsorgsfull intryck.
Pennor, nyckelband, tablettaskar, dricksglas – det hör till vanliga tryckta inslag i samband med event. Goodiebags ska innehålla goodies, men kanske också en folder eller broschyr? Och så ska ju själva kassen vara snyggt tryckt också.
Kom ihåg: Vad ska personalen ha på sig? Trycka förkläden? Tröjor? Är det viktigt för besökarna att se vem som jobbar med vad? Dela upp och ge olika uttryck genom kläderna. Är det bordsplacering? Kom ihåg placeringstavlor – en klassiker bland det som lätt glöms bort.
Titta hit – och hitta rätt
”Wow, var har jag kommit!” vill man gärna att besökaren på eventet ska tänka. Det första visuella intrycket handlar om information – men också om att sätta den där övergripande känslan som du vill förmedla.
Fotoväggar är populärt, och ett bra sätt att sprida budskapet vidare via digitala kanaler. Vi trycker upp en stor snygg vepa för gästerna att fotas framför, och den lyfter så klart ditt budskap i form av text, bild och logotyper.
Hänvisningsskyltar, beachflaggor, rolluper, miniutställningar m m hör till vanliga inslag. Det betyder inte att de behöver vara vanligt utformade. Vi har gjort trafikskyltar för ett event till exempel. Effektfullt!
Kom ihåg: Jobba vidare med känslan du slog an i inbjudan. Besökaren ska bli positivt överraskad väl på plats, och känna att löftena från inbjudan infriades med råge. Ska skyltar, rolluper m m återanvändas vid ett senare tillfälle? Diskutera det med oss så hittar vi en lösning som håller i längden.